Sklepy stacjonarne idą w odstawkę. W internecie jest taniej

Krzysztof Górski
09 marca 2023, 11:06 • 1 minuta czytania
Wzrost cen i usług spowodowany szalejącą inflacją sprawił, że ostrożniej robimy zakupy. Odczuło to aż 92 proc. ankietowanych w badaniu serwisu OpinionWay. Przerzucamy się też na zakupy w internecie.
Zakupy w sieci są szybsze i łatwiejsze pixabay.com
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Według serwisu OpinionWay szybki wzrost cen w 2022 r. spowodował odpływ klientów ze sklepów i spadki sprzedaży, np. alkoholu, masła i elektroniki.


– 2022 r. był trudny dla polskich konsumentów, głównie ze względu na kilkukrotny wzrost kosztów utrzymania. Mieszkania, kredyty, nośniki energii czy żywność drożały w zawrotnym tempie. Mieliśmy też do czynienia ze zniesieniem obostrzeń covidowych – mówi Piotr Sztabiński, zastępca dyrektora zarządzającego z OpinionWay Polska na łamach "Rzeczpospolitej".

Sklepy internetowe mają łatwiej

Okazuje się, że aż 92. proc. proc. ankietowanych Polaków odpowiedziało, że odczuwa wpływ inflacji. 62 proc. w stopniu "zdecydowanym". Jednak aż 64 proc. przepytanych osób nie zmieniło swoich zachowań zakupowych w internecie.

W wyniku inflacji mniej ucierpią jednak sklepy online w porównaniu do stacjonarnych, dzięki mniejszym kosztom stałym utrzymania firmy. Sprzedaż online ma bowiem dużo więcej możliwości dotarcia do klientów oraz większą elastyczność proponowania promocji i rabatów. Według badania w sieci najczęściej kupujemy produkty z kategorii drogeria, moda, hobby i rozrywka.

Czytaj także: https://dadhero.pl/291317,tak-wygladaja-najdrozsze-paczki-na-swiecie-zawieraja-zloto-i-diamenty