Ten nowy serwis w wersji darmowej naprawdę zagrozi pozycji Spotify. Kiedy zobaczymy go w Polsce?
Efekt Amazona – to już pojęcie znane w ekonomii. Wystarczy że firma Jeffa Bezosa, jednego z najbogatszych ludzi na świecie, wyrazi zainteresowanie jakimś segmentem gospodarki, a przedsiębiorstwa tam obecne błyskawicznie tracą na wartości, bo inwestorzy boją się, że Amazon wykończy konkurencję. Wygląda na to, że Jeff Bezos postanowił zrobić porządek na rynku streamingu muzyki.
To się właśnie zmienia. Amazon udostępnił darmową wersję swojej aplikacji Amazon Music,
Czy Amazon Music to bezpośrednia konkurencja dla Spotify? Jeszcze nie, w wersji darmowej Amazon Music oferuje dostęp do ok. 2 milionów utworów. To niewiele w porównaniu, do zasobów którymi chwali się Spotify (ponad 50 milionów utworów). Amazonowi zależy też przede wszystkim na pozyskiwaniu nowych użytkowników usługi Amazon Prime. Ale wejście tak dużego gracza na rynek streamingu muzyki oczywiście wywołało już „efekt Amazona” – akcje Spotify na nowojorskiej giełdzie potaniały o pięć procent.