Polacy coraz częściej zaciskają pasa i stawiają na minimalizm
Badanie zostało przeprowadzone w grudniu 2022 roku. Wynika z niego, że aż 64 proc. polskich klientów deklaruje zakup tylko tych produktów, które na pewno wykorzysta, aby uniknąć marnotrawstwa. Z kolei 52 proc. ankietowanych spędza więcej czasu w domu, a rzadziej wychodzi. Natomiast 38 proc. podkreśla, że nie potrzebuje aż tyle, ile im się wcześniej wydawało, żeby czuć się szczęśliwymi.
Zaczęliśmy oszczędzać
Według raportu w 2021 r. procent kupujących, którzy byli gotowi zrobić wszystko, aby kupować artykuły spożywcze po najniższych cenach wynosił 52 proc., natomiast we wrześniu 2022 r. było to już 63 proc.
Zwiększyła się również liczba osób planujących konkretny budżet na artykuły spożywcze. W 2021 r. robiło to 31 proc. ankietowanych, zaś w zeszłym roku 43 proc. Wzrost cen również wpłynął na decyzje zakupowe. 68 proc. konsumentów wybiera te sklepy, w których cena jest niższa. 37 proc. aktywnie szuka produktów przecenionych a 33 proc. zaczęło kupować tańsze marki.
Doceniamy marki własne
Marki własne to produkty lub usługi, które zostały wykonane na zlecenie sieci handlowych. Co ważne, wykonanie tych produktów czy usług może zostać zlecone różnym producentom, jednak dystrybuowane mogą być jedynie przez samych zamawiających i pozostają pod ich kontrolą.
Sprzedaż takich marek przewyższa w Polsce sprzedaż produktów brandowych już od końca 2021 roku. Szczególnie widoczne jest to w przypadku takich produktów jak czekolady, ciastka czy napoje. Nie oszczędzamy natomiast na kosmetykach – w tym przypadku Polacy często wybierają artykuły firmowe.
Czytaj także: https://dadhero.pl/291161,masz-problemy-ze-snem-te-sposoby-pozwola-ci-zasnac-w-kilka-minut