
Według badania w okresie od grudnia 2021 r. do listopada 2022 roku podczas jednych zakupów Polacy wydawali na mrożonki średnio 10 złotych, co oznacza wzrost o 7 proc. względem ubiegłego roku.
Co ciekawe, że do mrożonych warzyw należy 33 proc. rynku. W tej kategorii zdecydowanie większą popularnością cieszą się mieszanki i zupy (74 proc.) niż mrożonki jednorodne (26 proc.).
Natomiast mrożone dania gotowe to drugi pod względem najczęściej kupowanych produktów, do których należy 31 proc. rynku.
Gdzie i co kupujemy?
Szalejący rynek powoduje, że Polacy coraz częściej zaciskają pasa i wybierają marki oferujące korzystne ceny. To sprzyja rozwojowi dyskontów– w przypadku mrożonek mają one aż 54 proc. udziałów w rynku w ujęciu wartościowym.
– W trosce o domowe budżety nabywcy znacznie częściej sięgają po produkty marek własnych. Ich przewagą jest korzystna cena, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości. Obecnie artykuły private label stanowią 49 proc. wartości kupowanych mrożonek – wyjaśnia Jakub Dubniak, konsultant w Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia, cytowany w komunikacie.
Według niego, mimo wzrostów cen, kategoria zachowała stabilną pozycję na rynku i nic nie wskazuje na zmiany w najbliższych miesiącach.
– Potencjał tej kategorii zakupowej dostrzegają producenci, którzy stale rozbudowują portfolio swoich produktów. Tylko od stycznia do listopada 2022 roku oferta pizzy mrożonej w Polsce powiększyła się o około 80 nowych produktów – dodaje ekspert.