Komiks "Róża, a co chcesz wiedzieć? 2". Jak zachęcić dziewczynki do nauki?
Komiks "Róża, a co chcesz wiedzieć? 2". Jak zachęcić dziewczynki do nauki? Pexels
Reklama.
  • Sztuczna inteligencja, cyberbezpieczeństwo, fake newsy czy zrównoważony rozwój - to tylko niektóre z zagadnień, które podejmuje komiks "Róża, a co chcesz wiedzieć? 2".
  • W tworzeniu książki uczestniczyli autorzy blogów takich jak Crazy Nauka czy Janina Daily.
  • Kolejna część popularnego komiksu edukacyjnego dla dzieci i ich rodziców właśnie trafiła do sprzedaży.
  • Ola i Piotr Stanisławscy, Janina Bąk, Aleksandra Przegalińska, Piotr Konieczny, Kasia Gandor i Przemek Staroń to tylko wybrani współtwórcy komiksu, którzy wraz z tytułową - Różą i jej młodszą siostrą Maliną, zabiorą czytelników na wycieczkę w kosmos, zaproszą do zabawy z inteligentnym robotem, podpowiedzą, jak przyswajać szkolną wiedzę oraz wytłumaczą działanie płatności w internecie.
    „Róża, a co chcesz wiedzieć? 2” - kolejna część popularnego komiksu edukacyjnego dla dzieci i ich rodziców właśnie trafiła do sprzedaży.
    Zawiera aż 13 lekcji programowania w Scratch! Ponad 200 - stronicowa publikacja, e-book oraz dodatki w postaci edukacyjnej gry planszowej i zeszytu kreatywnego dostępne są na stronie: edukomiks.pl. Pomysłodawcami i współtwórcami publikacji są Artur Kurasiński i znany rysownik Tomasz Minkiewicz.
    “Sztuczna inteligencja, cyberbezpieczeństwo, fake newsy czy zrównoważony rozwój - to tylko część pojęć i zjawisk, które chcemy przybliżyć dzieciom i ich rodzicom aby pomóc im lepiej rozumieć rzeczywistość wokół nas.” - mówi Artur Kurasiński
    “Celem publikacji jest także przekonanie dzieci i ich rodziców, że nowe technologie, informatyka czy programowanie nie są zarezerwowane wyłącznie dla chłopców. W Polsce nadal panuje ten mit...” - dodaje pomysłodawca komiksu
     
    Impulsem do pracy nad komiksem była osobista historia autora. Pewnego dnia jego córka Róża, wróciła zapłakana ze szkoły, ponieważ nie mogła zapisać się na zajęcia z robotyki. Kurs był zaadresowany “tylko dla chłopców”. Szkoła nie widziała w tym problemu, a ojcu polecono zapisać córkę na inne zajęcia. Tak powstał pomysł komiksu, który przekonuje, że programowanie i nowe technologie ciekawić mogą każdego - niezależnie od płci, wieku czy miejsca zamieszkania. Komiks spodoba się nie tylko dzieciom, dorosłym również.
    Partnerami publikacji są Mastercard, Mercedes, Facebook, Amazon STEM Kindloteka i Just Join IT.
    Druga część “Róża, a co chcesz wiedzieć” pierwszy sprzedażowy sukces ma już za sobą. Na początku roku komiks został okrzyknięty “największą zbiórką crowdfundingową” na platformie Wspieram.to.