Przewijanie profili, oglądanie zdjęć, czytanie opisów i pisanie wiadomości – tak dla większości z nas wygląda randkowanie w sieci. Niektóre serwisy oferują nawet wysyłanie wiadomości głosowych lub wideo. Technologia idzie jednak do przodu w piorunującym tempie i niedługo spotkania online mogą wejść na zupełnie inny poziom.
Spółka Match Group, która jest właścicielem platform randkowych, takich jak Tinder, Match.com i OkCupid, już w 2021 roku ogłosiła plany wejścia do wirtualnej rzeczywistości. Wówczas grupa poinformowała w swoim raporcie finansowym, że współpracuje z Hyperconnect, spółką zajmującą się między innymi technologią wideo, w celu stworzenia własnego wirtualnego świata.
Wstępna nazwa takiej rzeczywistości to Single Town (Miasto Singli), po którym poruszałyby się osoby reprezentowane przez swoje awatary i wchodziły z innymi w interakcje głosowe. Użytkownik mógłby chociażby podejść w barze do kogoś, kto mu się podoba i rozpocząć rozmowę. Według Match Group, Single Town jest wciąż na wczesnym etapie tworzenia i jest obecnie testowany w Korei Południowej.
O ile Tinder planuje w swojej wirtualnej rzeczywistości kontakt jedynie głosowy, to firma Flare opracowuje aplikację VR o nazwie Planet Theta, która ma wnieść do internetowego świata zupełnie nowe doznania – dotyk.
-Możliwość wyczuwania podłoża podczas chodzenia ze swoim partnerem lub trzymania go za ręce podczas robienia tego... subtelne sposoby angażowania ludzi zmienią się, gdy technologia haptyczna w pełni zanurzy się w rzeczywistości wirtualnej – mówi Aurora Townsend, dyrektor ds. marketingu w Flare.
Ostatnio na targach CES 2023 firma OVR Technology zaprezentowała specjalny headset, który został wyposażony w kasetkę z ośmioma aromatami. Odpowiednie łączenie składników pozwala na czucie konkretnego zapachu. Kombinacji jest mnóstwo, a producent chwali się możliwością wirtualnego relaksu niczym podczas wizyty w SPA. Sprzęt został połączony z aplikacją dzięki której możemy dozować aromaty z poszczególnych kategorii. Zapachy na ekranie przybierać będą zupełnie różne odcienie, zależnie od użytych składników i ich proporcji.