Modele Toyoty w 2022 – napędy hybrydowe, wodorowe i najnowsze technologie
Artykuł PR-owy Toyota
28 kwietnia 2022, 09:13·15 minut czytania
Publikacja artykułu: 28 kwietnia 2022, 09:13
Zmiany w świecie motoryzacji nie zwalniają tempa, a prace nad nowymi technologiami to oczko w głowie największych koncernów. Toyota, która jest pionierem i od wielu lat liderem w dziedzinie samochodów hybrydowych oraz innych innowacyjnych rodzajów napędu, również na 2022 rok przygotowała zróżnicowaną i bogatą ofertę. Nowe modele, takie jak wkrótce dostępna Toyota Corolla Cross 2022, oszczędne hybrydy, elektryczny SUV bZ4X, elektryczne auta użytkowe czy wodorowy sedan Mirai, a także sportowe, tylnonapędowe coupé z mocnym silnikiem(GR Supra) – wszystko to znajdziemy w salonach japońskiej marki. Przedstawiamy modele, na które warto zwrócić szczególną uwagę w 2022 roku.
Reklama.
Reklama.
Toyota Aygo X
Najmniejsza Toyota w ofercie to jednocześnie jeden z najnowszych modeli w gamie producenta. Choć nowe Aygo 2022 ma niewielkie wymiary, nie sposób odmówić mu stylu i zwinności. Nie chodzi jedynie o slogany i marketingowe frazesy. Aygo X jest jeszcze bardziej zwrotne niż poprzednik, pod karoserią kryje udoskonalone podzespoły, jako jedyny samochód w segmencie wyjeżdża z fabryki na 17- lub 18-calowych felgach, a jego wyposażenie imponuje nawet w porównaniu z autami klasy B i C. To co jednak najbardziej zwraca uwagę na tle segmentu A, to nadwozie crossovera o zwiększonym prześwicie i masywnej, stylowej sylwetce.
Pracujący pod maską auta silnik 1.0 VVT-i o mocy 72 KM to jednostka, która powstaje w polskiej fabryce. Wolnossące serce Toyoty Aygo to sprawdzone rozwiązanie, które odwdzięcza się niskim zużyciem paliwa i przyzwoitą dynamiką. Średnie spalanie wynosi zaledwie od 4,7 l/100 km wg WLTP. O komfort jazdy, szczególnie w mieście zadba dostępna w opcji automatyczna przekładnia. Multidrive S to bezstopniowa skrzynia, która utrzymuje obroty na optymalnym poziomie i pozwala cieszyć się wygodną jazdą w korkach.
Ceny Toyoty Aygo X startują z poziomu 60 900 zł. Podstawowa wersja Active oferuje m.in. zestaw siedmiu zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense z inteligentnym tempomatem adaptacyjnym i układem zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, a także system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym, klimatyzację, 17-calowe felgi i światła do jazdy dziennej LED. Dopłata do wersji Comfort wynosi tylko 2000 zł, a dostajemy w niej skórzaną kierownicę, dodatkowe elementy wyciszenia, chromowaną dźwignię zmiany biegów, 4 głośniki i kamerę cofania.
Odmiana Style to wydatek 66 900 zł, a standardem są tu m.in. dwukolorowe nadwozie, 17-calowe felgi aluminiowe, przyciemniane tylne szyby, 8-calowy ekran dotykowy, ciemna podsufitka czy światła przeciwmgielne. Jeszcze wyżej plasuje się wersja Executive, w której znajdziemy system multimedialny nowej generacji Toyota Smart Connect z 9-calowym ekranem HD, klimatyzację automatyczną, LED-owe reflektory, przednie i tylne czujniki parkowania oraz wiele innych dodatków. Tak wyposażone Aygo X to wydatek 75 900 zł. Na samym szczycie gamy stoi Aygo X Limited, czyli wersja w cenie 79 900 zł. Do długiej listy wyposażenia opisywanych wyżej wersji, dodaje ona system bezkluczykowy, ozdobne elementy w kolorze Mandarina Orange, a także lakier Cardamom Green.
Toyota Yaris Cross
Oto samochód dla osób poszukujących nieco większego, lecz wciąż miejskiego SUV-a. Toyota Yaris Cross 2022 to zgrabna interpretacja znanego i cenionego Yarisa hatchbacka – większa, dłuższa, bardziej masywna i z 17-centymetrowym prześwitem.
Napęd Yarisa Cross może być hybrydowy (116 KM) lub wyłącznie benzynowy (125 KM). Oba warianty odwdzięczają się dobrą dynamiką i niskim spalaniem, które w wersji 1.5 Hybrid Dynamic Force wynosi od 4,4 l/100 km w cyklu mieszanym. Japoński SUV do miasta łączy atuty miejskich samochodów z wyższym prześwitem i dostępnością napędu na 4 koła.
Jak przystało na SUV-a, Yaris Cross ma całkiem przestronne wnętrze i pokaźny bagażnik o pojemności 397 litrów, a bogate wyposażenie już od bazowej wersji sprawia, że w gamie Yarisa Cross po prostu nie ma złego wyboru. W cenie 86 900 zł dostępna jest Toyota Yaris Cross Active, w której standardem jest najnowsza odsłona systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense 2.5, zawierająca m.in. inteligentny tempomat adaptacyjny, asystent utrzymania pasa ruchu czy układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach. Ponadto już w podstawowej wersji znajdziemy system multimedialny z obsługą Apple CarPlay i Android Auto, światła do jazdy dziennej LED i klimatyzację manualną, zaś w wersji hybrydowej automatyczną.
Poziom wyżej stoi wersja Comfort (90 900 zł), w której na liście standardowego wyposażenia znalazły się pozycje takie jak światła przeciwmgielne LED, kamera cofania, wycieraczki z czujnikiem deszczu i 16-calowe felgi aluminiowe. Klienci mogą wybrać również Toyotę Yaris Cross Executive, która jest wyceniona na 120 100 zł. Dla wymagających przewidziano takie udogodnienia jak system bezkluczykowego dostępu do samochodu, stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu, 18-calowe felgi aluminiowe, tapicerka materiałowa z elementami skóry oraz podgrzewane przednie fotele. Dodatkowe wyposażenie możemy zamówić w ramach pakietów Premium Audio JBL i Smart.
Topową odmianą jest Toyota Yaris Cross Adventure dostępna od 124 100 zł. Sporo się w niej dzieje! Wśród standardowych dla tej wersji elementów wyposażenia znajdziemy ciemną podsufitkę, tapicerkę z przeszyciami wykonanymi ze złotej nitki czy dwukolorowe nadwozie. Wśród elementów, które mogą znaleźć się na pokładzie Yarisa Cross jest nawet wyświetlacz HUD na przedniej szybie, matrycowe światła LED i elektrycznie, bezdotykowo otwierana klapa bagażnika.
Nowa Toyota Corolla Cross
Jest kilka powodów, dla których debiutująca w połowie tego roku Toyota Corolla Cross 2022 stanie się bestsellerem. Po pierwsze – to Corolla, czyli synonim jakości i bezawaryjności. Po drugie, pod jej maskę trafi nowa, piąta generacja hybrydowego układu napędowego, która będzie jeszcze bardziej wydajna i dynamiczna. Po trzecie, przestronne wnętrze, pojemny bagażnik i duże szyby to propozycja dla tych, którym zależy na praktycznym i rodzinnym SUV-ie o wymiarach poniżej modelu RAV4.
Przyjemna dla oka stylistyka i garść nowoczesnych rozwiązań przygotowanych specjalnie z myślą o europejskim rynku są jak wisienka na torcie albo lód i cytryna w szklance coli, czyli dobrze skomponowane połączenie, gotowe by zadowolić nawet wybrednych klientów.
Toyota bZ4X
Na ten samochód wielu kierowców czekało z niecierpliwością. To propozycja dla miłośników nowoczesnych technologii oraz klientów, którzy chcą jeździć samochodem przyjaznym dla środowiska. Toyotę bZ4X napędza energia elektryczna, jej duże akumulatory pozwalają przejechać wiele kilometrów na jednym ładowaniu. O zasięg nie musimy się obawiać również zimą, bo wydajna pompa ciepła zadba o odpowiednią temperaturę we wnętrzu i ogrzanie baterii, nie zużywając przy tym dużo energii.
Moc 204 KM w wersji z napędem na jedną oś i 217 KM w wersji 4x4 zapewniają bardzo dobrą dynamikę na poziomie odpowiednio 7,5 s oraz 6,9 s do setki, a zastosowanie platformy eTNGA oznacza duży rozstaw osi, niesamowicie przestronne wnętrze i ponadprzeciętny komfort jazdy. Toyota bZ4X 2022 w salonach pojawi się latem tego roku, a klienci już teraz mogą rezerwować swoje auta.
Elektryczna nowość występuje w czterech wersjach, a najtańszy wariant kosztuje 206 900 zł. Toyota bZ4X w podstawowej wersji Comfort już w standardzie ma system multimedialny nowej generacji Toyota Smart Connect z 8-calowym ekranem dotykowym, nawigację z mapami online i 4-letnią darmową transmisją danych, zupełnie nową, 3. generację systemów bezpieczeństwa Toyota T-MATE, a także światła LED, 18-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, system bezkluczykowego dostępu do samochodu i kamerę cofania. Auto otrzymuje w standardzie ładowarkę pokładową zdolną do ładowania z mocą 7kW prądem przemiennym i 150 kW prądem stałym oraz 7,5-metrowy kabel do ładowania.
Bogatsza wersja Prestige kosztuje 217 900 zł i oferuje tapicerkę z elementami skóry syntetycznej, podgrzewane fotele i kierownicę, elektrycznie unoszoną klapę bagażnika, stację do bezprzewodowego ładowania telefonu, przyciemniane tylne szyby oraz system multimedialny Toyota Smart Connect z większym, 12,3-calowym ekranem dotykowym i nawigację działającą w trybie offline.
Wersja Executive oferuje m.in. system autonomicznego, zdalnego parkowania za pomocą smartfona, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni, panoramiczny szklany dach i system monitorowania martwego pola w lusterkach, a także 20-calowe felgi, skórzaną tapicerkę i wentylowane fotele. Cena bZ4X w tej odmianie to 244 900 zł.
Topową wersją, która kosztuje 268 900 zł, jest Premiere Edition. Standardem są tu udogodnienia z wersji Executive, ale zamiast dachu panoramicznego mamy dach z panelami fotowoltaicznymi oraz system nagłośnienia Premium Audio JBL.
Toyota GR Supra
Toyota jest jednym z ostatnich producentów, którzy mają w swojej ofercie prawdziwie sportowe auta. Linia GR to samochody, które zostały stworzone przez inżynierów TOYOTA GAZOO Racing, czyli motorsportowej sekcji japońskiego koncernu. Gamę aut zainaugurowało rasowe, dwumiejscowe coupé – model GR Supra. To auto o ponad 35-letniej tradycji i samochód, który wyzwala niesamowite emocje. Bardzo zwraca na siebie uwagę agresywną stylistyką nadwozia, a kabina została stworzona tylko w jednym celu – by kierowca mógł czerpać jak największą frajdę z prowadzenia tego auta. GR Suprę wyróżnia klasyczna konstrukcji, w której zamontowany z przodu silnik napędza tylne koła. W Polsce GR Supra oferowana jest w dwóch wariantach – Dynamic oraz Executive, które nadają autu nieco innego charakteru.
Toyota GR Supra w wersji Dynamic wyposażona jest w dwulitrowy silnik z turbodoładowaniem, który osiąga 258 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Samochód ma 8-biegową skrzynię automatyczną i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy. Standardem w tej wersji są światła główne w technologii LED, kamera cofania, układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, nawigacja, multimedia Toyota Supra Connect, dwustrefowa klimatyzacja, podgrzewane fotele oraz tapicerka z alcantary z elementami skóry w kolorze czarnym.
Samochód wyposażony jest w 18-calowe felgi aluminiowe i kosztuje od 226 900 zł. Wersję Dynamic można rozbudować o pakiet Sport o wartości 10 000 zł, który zawiera system aktywnego zawieszenia (AVS), aluminiowe pedały, aktywny sportowy mechanizm różnicowy, a także sportowe hamulce z przodu i z tyłu z czerwonymi zaciskami.
Toyota GR Supra w wersji Executive ma pod maską trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik z turbodoładowaniem, który wytwarza aż 340 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy za sprawą 8-biegowej skrzyni automatycznej. Klienci w standardzie otrzymują system aktywnego zawieszenia (AVS), aktywny sportowy mechanizm różnicowy, a także sportowe hamulce z przodu i z tyłu z czerwonymi zaciskami oraz 19-calowe, kute felgi w kolorze czarnym i srebrnym. We wnętrzu jest skórzana tapicerka, nagłośnienie Premium Audio JBL oraz wyświetlacz HUD na przedniej szybie. GR Supra Executive ma też adaptacyjny tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, system monitorowania martwego pola oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu. Sportowa Toyota w tej wersji kosztuje od 334 900 zł.
Toyota RAV4 i RAV4 Plug-in
RAV4 to jeden z najlepiej sprzedających się modeli Toyoty. To również auto, którego pierwszą odsłonę uznaje się za pioniera segmentu kompaktowych SUV-ów. Toyota RAV4 do dziś doczekała się piątej generacji, a oprócz klasycznego napędu hybrydowego w ofercie znalazła się również wersja z hybrydą typu plug-in.
Klienci chcący kupić rodzinnego, przestronnego SUV-a, który będzie oszczędny jak auto miejskie, z pewnością powinni zainteresować się hybrydą, która zużywa średnio tylko 5,5 l/100 km. Do wyboru jest 218-konna wersja hybrydowa z napędem na przednią oś oraz 222-konna odmiana z napędem na cztery koła AWD-i. Dla zwolenników konwencjonalnych silników benzynowych w ofercie dostępna jest również wersja 2.0 Dual VVTi-iE o mocy 173 KM. To właśnie z tym silnikiem i w wersji wyposażenia Active nowa Toyota RAV4 2022 kosztuje 135 900 zł.
Bazowa odmiana Active oferuje systemy bezpieczeństwa czynnego drugiej generacji, w tym układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, inteligentny tempomat adaptacyjny czy układ rozpoznawania znaków drogowych, a także system multimedialny Toyota Touch 2 ekranem dotykowym 8 cali, klimatyzację i światła do jazdy dziennej LED. Bogatsza wersja Comfort, w cenie 143 900 zł dodaje do tego m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową automatyczną klimatyzację, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne czy zegary z 7-calowym ekranem na tablicy wskaźników.
Wersja wyposażenia Selection (dostępna tylko jako hybryda w cenie 178 900 zł) do standardowego wyposażenia wprowadza dodatki takie jak LED-owe światła główne, 19-calowe felgi aluminiowe, system bezkluczykowego dostępu do samochodu czy tapicerka skórzana.
Topowe odmiany Adventure (194 600 zł) i Executive (188 100 zł) mają w standardzie system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, skórzaną tapicerkę czy system monitorowania martwego pola w lusterkach. Nieocenionym dodatkiem w rodzinnym SUV-ie jest także lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem cyfrowym, dzięki któremu nawet załadowany pod sufit bagażnik nie ograniczy nam widoczności do tyłu. Wersja Adventure ma nieco wyższy prześwit i wyróżnia się off-roadową stylistyką oraz lakierem Urban Khaki. RAV4 Executive to z kolei elegancka odmiana z chromowanymi dodatkami oraz 19-calowymi felgami.
A jak wygląda gama RAV4 Plug-in Hybrid, czyli z większymi bateriami i instalacją ładowania? Ta 306-konna Toyota o świetnych osiągach może przejechać nawet 98 km w mieście lub średnio 75 km wg normy WLTP. Przyspieszenie do setki w czasie zaledwie 6 sekund nikomu nie pozostawi niedosytu. Rodzinna, szybka i oszczędna RAV4 Plug-in Hybrid kosztuje 219 700 zł w podstawowej wersji Dynamic i 238 200 zł w odmianie Selection. W każdej wersji bez wyjątku znajdziemy podgrzewane przednie i tylne fotele, LED-owe reflektory, system bezkluczykowego dostępu do samochodu, system multimedialny z 9-calowym ekranem dotykowym, nawigacją oraz obsługą Apple CarPlay i Android Auto. Bogatsza odmiana uzupełnia specyfikację o tapicerkę skórzaną, system kamer 360 stopni, dach w kolorze fortepianowej czerni, podgrzewaną przednią szybę oraz kierownicę, a także system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu oraz system monitorowania martwego pola w lusterkach.
PROACE Electric
Alternatywne źródła napędu dotyczą nie tylko samochodów osobowych. Użytkowe auta również coraz częściej występują w wersjach elektrycznych, a jednym z nich jest nowa Toyota PROACE Electric. Furgon z bezemisyjnym napędem jest dostępny w wersjach 50 kWh i 75 kWh. 136-konny silnik czerpiący energię z mniejszej baterii może pokonać średnio 196-211 km na jednym ładowaniu lub do 280-304 km w mieście. Wersja 75 kWh wyróżnia się średnim zasięgiem 285-303 km lub 377-398 km w mieście. PROACE z napędem elektrycznym kosztuje 150 600 zł netto w podstawowej wersji Life, która w standardzie ma m.in. klimatyzację, tempomat, drzwi przesuwne po prawej stronie oraz centralny zamek.
Bogatsza odmiana Comfort w cenie 171 400 zł netto ma w standardzie klimatyzację dwustrefową, system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym i obsługą Apple CarPlay i Android Auto, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania, podgrzewane fotele oraz czujnik deszczu i zmierzchu. W ofercie jest dostępna również wersja Furgon brygadowy Comfort, która łączy praktyczny przedział ładunkowy z 6-miejscowym wnętrzem. Ta odmiana wyceniona jest na 205 900 zł.
PROACE Platforma
Nowością na rynku aut użytkowych jest również Toyota PROACE 2022 z zabudową typu platforma. Użytkowy model do zadań specjalnych to solidne wsparcie dla biznesu i gotowe rozwiązanie, które czerpie garściami z doświadczenia w produkcji aut do ciężkich prac. Skrzynia ładunkowa jest lekka i wytrzymała, a możliwości konfiguracji zabudowy sprawiają, że klienci mogą dopasować ją do wielu branż.
PROACE Platforma kosztuje 139 200 zł netto i jest dostępna w jednej wersji wyposażenia Life. Standardem są tu m.in. tempomat, układ wspomagający pokonywanie podjazdów, system start&stop, centralny zamek, klimatyzacja, radio z łącznością Bluetooth i 4 głośnikami, a także systemy ABS, VSC i BA. Pod maską auta znalazł się silnik 2.0 D-4D o mocy 144 KM, połączony z 6-biegową, manualną skrzynią biegów. Taki układ napędowy jest nad wyraz oszczędny – użytkowy PROACE Platforma zużywa średnio od 6,8 l/100 km.