Toyota Camry – dane techniczne, cennik i wersje wyposażenia

Artykuł PR-owy Toyota

28 lutego 2022, 09:29 · 5 minut czytania
Toyota Camry ma już 40 lat! Model, który ujrzał światło dzienne w 1982 roku niezmiennie kojarzy się z trwałością, luksusem i komfortem, a w obecnej, ósmej generacji kryje w rękawie nie asa, a całą talię mocnych kart. Trzeba przyznać, że ma czym zagrać – elegancka sylwetka, dobrze skrojone proporcje i wyposażenie z górnej półki to cechy modelu, które towarzyszą mu już od czterech dekad. Co wyróżnia nowe Camry, poza niskim zużyciem paliwa i hybrydowym układem napędowym o mocy 218 KM? Poznaj prestiżowego sedana w szczegółach.


Toyota Camry – dane techniczne, cennik i wersje wyposażenia

Artykuł PR-owy Toyota
28 lutego 2022, 09:29 • 1 minuta czytania
Toyota Camry ma już 40 lat! Model, który ujrzał światło dzienne w 1982 roku niezmiennie kojarzy się z trwałością, luksusem i komfortem, a w obecnej, ósmej generacji kryje w rękawie nie asa, a całą talię mocnych kart. Trzeba przyznać, że ma czym zagrać – elegancka sylwetka, dobrze skrojone proporcje i wyposażenie z górnej półki to cechy modelu, które towarzyszą mu już od czterech dekad. Co wyróżnia nowe Camry, poza niskim zużyciem paliwa i hybrydowym układem napędowym o mocy 218 KM? Poznaj prestiżowego sedana w szczegółach.
materiały prasowe/Toyota
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Najważniejsze cechy nowej Toyoty Camry

Toyota Camry zadebiutowała na rynku w 1982 roku. Były to lata, w których świat dopiero otrząsał się z kryzysu paliwowego. Tankowanie było drogie, a ekonomiczne samochody zyskiwały popularność. W kontekście dzisiejszych czasów brzmi to całkiem znajomo, prawda? Toyota Camry wpisała się w swoje czasy znakomicie, bo oferowała mnóstwo wygód i doskonałe wyposażenie, a jej nadwozie zostało opracowane w tunelu aerodynamicznym. Opływowe kształty pozwoliły obniżyć zużycie paliwa, a korzystnemu współczynnikowi Cx wtórowała niska masa własna auta. Te chlubne tradycje towarzyszą Camry do dziś. Samochód w ósmej odsłonie jest niewiarygodnie oszczędny, występuje jedynie w dobrze wyposażonych odmianach i przyciąga spojrzenia elegancką sylwetką.

Toyota Camry 2022 ma pod maską hybrydowy układ napędowy 2.5 Hybrid Dynamic Force. Mocna jednostka benzynowa jest wspierana przez elektryczny motor, a całość generuje 218 KM. Aż trudno uwierzyć, że duży i dobrze wyposażony sedan może osiągać 100 km/h w czasie 8,3 sekundy, a jednocześnie zużywać średnio od 5,3 l/100 km. Tak niskie spalanie to w tej klasie prawdziwy ewenement, ale biorąc pod uwagę, że Toyota Camry Hybrid w miejskich warunkach potrafi poruszać się nawet przez większość czasu jazdy w trybie elektrycznym, takie wartości nie są zaskakujące. Podobnie jak inne hybrydy Toyoty Camry wykorzystuje walory układu hybrydowego, by oszczędzać paliwo i zmniejszać poziom emisji dwutlenku węgla.

Oprócz układu napędowego w samochodzie tej klasy liczy się przestrzeń, wygoda i wyposażenie. Wymiary Toyoty Camry mówią same za siebie. Mierzące 4 885 mm nadwozie i rozstaw osi 2 825 mm gwarantują pasażerom wygodną podróż, komfortowo zestrojony układ jezdny wzorowo izoluje od nierówności na drodze, a pełne portfolio systemów bezpieczeństwa dba o spokój ducha kierowcy. Systemy zapewniające czynną ochronę pomogą uniknąć wypadku, rozpoznają pieszych oraz rowerzystów i w drogowych warunkach są jak dodatkowa, niezmiernie cenna para oczu. Z takim wsparciem od razu jeździ się przyjemniej.

Wersje wyposażenia

Toyota Camry 2022 jest dostępna w trzech wersjach wyposażenia. Już w podstawie możemy liczyć na komplet elementów wyposażenia, który rzuca blady strach na konkurencyjne auta klasy premium. Odważne stwierdzenie? W katalogu znajdziemy argumenty na jego potwierdzenie – mało który konkurent oferuje w standardzie tak dużo. Na co możemy liczyć w podstawowej cenie Toyoty Camry?

Comfort

Najtańsza odmiana Toyoty Camry Hybrid, czyli wersja wyposażenia Comfort ma w standardzie 17-calowe felgi aluminiowe, reflektory w technologii Bi-LED i chromowane listwy okienne. Takie, dobrze skrojone szaty, zwiastują, że i wnętrze przywita nas należytą liczbą udogodnień. Mamy więc system multimedialny z obsługą Apple CarPlay i Android Auto oraz dwustrefową klimatyzację automatyczną z technologią oczyszczania i nawilżania powietrza Nanoe. Podczas jazdy, Camry wspiera kierowcę szeregiem systemów i asystentów, takich jak inteligentny tempomat adaptacyjny, układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, układ rozpoznawania znaków drogowych czy asystent pasa ruchu. Są również wycieraczki z czujnikiem deszczu, kamera cofania oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu (narożne, 2-sensorowe).

Prestige

Toyota Camry Hybrid w odmianie Prestige uzupełnia listę elementów wyposażenia o dodatkowe pozycje, a wśród nich znajdą się 18-calowe felgi aluminiowe, tapicerka ze skóry syntetycznej z elementami wykonanymi z materiału oraz system bezkluczykowego dostępu do samochodu, dzięki któremu nawet (dosłownie) pełne ręce roboty nie utrudnią ci wsiadania do samochodu. Ponadto, w Camry Prestige znajdziemy system multimedialny z większym, 9-calowym ekranem dotykowym, nawigację satelitarną w języku polskim (z 3-letnią aktualizacją map) oraz przyciemniane szyby.

Executive

Gdy szukasz auta z absolutnie bezkompromisowym wyposażeniem, odmiana Executive będzie najlepszym wyborem, jeśli interesuje cię Toyota Camry. Wnętrze wypełnia zapach naturalnej skóry (która występuje w tej odmianie obok skóry syntetycznej), a fotele zapraszają do zajęcia wygodnej pozycji za podgrzewaną, regulowaną elektrycznie kierownicą. O bezpieczeństwo jazdy zadba rozszerzony pakiet systemów bezpieczeństwa, w którym znalazły się m.in. układ monitorowania martwego pola w lusterkach, układ detekcji przeszkód czy system ostrzegania o ruchu poprzecznym z funkcją hamowania.

W tej wersji Toyoty Camry 2022 dostępny jest również dodatkowy pakiet wyposażenia VIP, w którym znajdą się udogodnienia dla pasażerów tylnej kanapy. Rolety bocznych szyb w drugim rzędzie siedzeń i elektryczna roleta szyby tylnej zapewnią odpowiednią prywatność, a podróżą możemy rozkoszować się w ulubionej temperaturze, o którą zadba trzystrefowa klimatyzacja. Elektrycznie regulowany jest również stopień pochylenia foteli na tylnej kanapie (z podgrzewanymi skrajnymi siedzeniami), co przywodzi na myśl prawdziwie luksusowe limuzyny. Fotele przednie są z kolei wentylowane, a kierowca ma do dyspozycji wyświetlacz head-up, lusterka boczne opuszczające się podczas cofania oraz pamięć ustawień fotela i kolumny kierowniczej. Pakiet VIP uzupełniają dodatki takie jak system Premium Audio JBL z 9 głośnikami i podłokietnik tylny, za pomocą którego możemy sterować radiem, klimatyzacją, roletą szyby oraz pochyleniem foteli w drugim rzędzie siedzeń.

Opinie o Camry

Chętnie wybierana nowa odsłona Toyoty Camry jest obecna na rynku już od pewnego czasu. Ten staż pozwolił zebrać opinie użytkowników i kierowców auta, a z ich ocen wyłania się obraz dopracowanego samochodu klasy D, który pod wieloma względami może rywalizować z konkurentami marek premium. Przykładem mogą być opinie o Toyocie Camry na portalu Autocentrum.pl, które ze średnim wynikiem 4,74 w 5-punktowej skali plasują Camry powyżej przeciętnej oceny w segmencie. 90% użytkowników deklaruje, że kupiłoby Toyotę Camry ponownie. Jakie elementy najbardziej przypadły do gustu kierowcom?

Najwyżej oceniany jest układ napędowy. Kierowcy są zadowoleni ze sposobu, w jaki działa hybryda i bez trudu osiągają deklarowane przez producenta wyniki zużycia paliwa. Kierowcy doceniają również moc i osiągi, zaznaczając, że nie spodziewali się tak dobrej reakcji na gaz i przyspieszenia po hybrydowym sedanie.

Bliskie ideału noty zbiera również stosunek jakości do ceny i przestrzeń dla kierowcy oraz pasażerów. W tych kwestiach trudno znaleźć bardziej rozsądny samochód. W przypadku Camry opinie o przestrzeni podzielane są zarówno przez jej użytkowników, jak i dziennikarzy, którzy w swoich publikacjach niejednokrotnie podkreślali ilość miejsca na nogi, na głowę czy na szerokość. Relacja jakości do ceny wypada korzystnie, bo Toyota Camry została wyceniona bardzo atrakcyjnie, o czym przeczytacie w jednym z następnych akapitów.

Nic do życzenia nie pozostawia również bezawaryjność auta. Wynik 4,86/5 w tej kwestii udowadnia, że Camry jest tak samo niezawodna, jak pozostałe modele Toyoty. To jedna z najważniejszych wartości dla japońskiej marki, a hybrydowe układy napędowe od lat plasują Toyotę w czołówce rankingów bezawaryjności.

Cena nowej Toyoty Camry

Nie sztuką jest zrobić dobrze wyposażony i komfortowy samochód, który będzie dużo kosztował. Sztuką jest stworzenie wygodnego i dopracowanego samochodu za rozsądne pieniądze. Camry 2022 łączy opisane w tekście walory z atrakcyjną ceną i jeszcze lepszym finasowaniem w leasingu KINTO ONE. Ile kosztuje nowa, hybrydowa Camry? Cena Toyoty Camry Hybrid 2022, która już w bazowej wersji oferuje wiele, wcale nie przyprawia o zawrót głowy. Camry Comfort wyceniona została na minimum 149 200 zł brutto lub od 1 555 zł netto miesięcznie w leasingu KINTO ONE. Pozycjonowana wyżej wersja Prestige to wydatek od 156 600 zł brutto, ale rata leasingu KINTO ONE wynosi od 1 667 zł netto miesięcznie. Cena Toyoty Camry w topowej odmianie Executive to od 168 700 zł brutto, a miesięczna rata leasingu KINTO ONE wzrasta do 1 801 zł netto. Korzystne warunki finansowania i rozsądna cena to tylko jeden z wielu argumentów, a zarazem kropka nad i dla tych, którzy rozważają zakup prestiżowego sedana. W tym segmencie trudno o lepszą ofertę. Więcej na temat nowej Toyoty Camry przeczytacie na stronie producenta: https://www.toyota.pl/new-cars/camry/.